23 joulukuuta, 2011

Tunnelmallista

Nukuttu on, siivottu on ja Jouluostoksia tehty on.
Vaihoin pari päivää sitten huoneeni järjestystä joulusiivouksen yhteydessä. Tänä aamuna heräsi 7.30 nekku ja posket (kuurassa) jäässä. Olin kai potkassut patterin napin nollille.

Voiko muuten olla semmosta joulua, että kaikki menis putkeen ja vois rauhottua joulun viettoon leppoisasti ilman kenenkään sairastumista tai ilman kämmäilyä/kommelluksia? Kovin oon kuullut huhuja, että moni viettelee jouluaan nokka tukossa. Täällä ollaan tähän asti pysytty ihan terveinä, mutta kämmäilyiltä ei oo vältytty... Tää meijän pikkutie on sanan varsinaisessa merkityksessä pieni tai kapea jo kesällä, puhumattakaan sitten talvesta ja liukkaastalumipaakkukelistä. Eilen heitin S:n lätkäkassin yhteen kyytiin ja paluumatkalla meille menevällä tiellä tuli auto vastaan ja auto pysähtyi oottamaan tuloani. Minä pysähdyin kera myös, keulamme suorastaan suutelivat toisiaan. Olihan siinä noin 20cm väliä. Pappa vilkutti kädellään jotain ja minähän luulin, että käskee minun ohittaa hänet. Siinä tein pikaisen arvioin, että mahtuuhan tämä tästä menemään (pappakin kerta samoin ehkä arvioi). Käänsin rattia vielä oikeammalle suorastaan ojaan, mutta tienposkessa kököttävät lumipaakkelit ohjauttivat minut papparaisen kylkeen, niin että meillä vaihtui hieman maalit. Siihen autoon tuli 'onneksi' vain pitkät naarmut, eikä puristunu sisään tms. Pannarissahan siinä nousin autosta  sanattomana ja patu vaikutti vähän äksyyntyneeltä. "Miksi ajoit ohi?" Jaa-a, itsehän käskit niin tehdä... "Minä käskin sinun peruuttaa." Vainiin, minä käsitin sit väärin" Ei siinä auttanu selittelyt eikä mitkään. "SINÄ MAKSAT!!!" jahas. 
Harmittihan tuo, mut ei voi antaa sen pilata Joulua. 




Ois voinu kuvitella, että kaupoissa on mielettömät ruuhkat, mutta kaikissa missä käytiin päästiin suoraan kassalle. Prismassa kassamies pyöritteli tylsyyttä kynäänsä. Ei se meitä haitannut. 
Väkersinpä vielä tuollaisen mustan kuvassa näkyvän kivan tähtösen. Mä painan koneen kannen kiinni ja nautin tästä juhlasta!

Kaikille Rauhallista Joulua ja Onnea vuodelle 2012!! (

1 kommentti:

  1. Just piti kysymän, että mistä noin kaunis tähti!! Opetatpa mullekin tuon!

    Ja mä oon ihan kammottavassa yskässä, ikinä ollut tällaista ennen. Meinasin oikeasti tukehtua tänäaamuna. Onneksi tämä tuli ikäänkuin joulun jälkeen vasta, eli joulu saatiin viettää terveenä ja onnellisena.

    Ja voi harmitus sun autopussailua!

    VastaaPoista

Vapaa sana.