18 tammikuuta, 2012

unelmointia täydellisestä huoneesta

Saan koko ajan kaikkialta inspiraatioita mun huoneen sisustukseen. Haluaisin heittää mattoni niin kaus kuin tuuli kantaa ja virkata uuden tilalle. Kävin eilen eräällä kirpparilla ja löysin sieltä aivan ihanan wanhan matkalaukun, jonka laitoin varaukseen ja haen sen huomenna.  Rakastan vanhoja elämää nähneitä ja kuluneita matkalaukkuja sisustuksessa. Ehkä ihan alunperin oon saanut inspiksen Lodelta, joka mokoma osti kesällä nahkaisen punaisen matkalaukun huoneeseensa. Ihana väritäplä musta-valkoisessa sisustuksessa.











Ihanuutta. Voisin ottaa myös a) pyöreän muotoisen kristallivalaisimen b) Muuton tai c) Bloc-lampun. Bloc olis täydellinen matkalaukun päällä ja kallistun hiukan enemmän Muuto-valaisimen puolelle, sillä arastan kristallilampusta tulevia varjoja seinällä.
Ainiin, se tuolin hiominen on jäänyt (jäätynyt) sanotaanko hieman puolitiehen. Joku kerta aijon sen vielä punaiseksi maalata! Siirrytään mattoon, joka voisi olla punainen sekin. Virkattu pyöreä kuulostais ja näyttääkin hyvältä.

(kuva on täältä
Oon unelmoinut leveälankkuisista valkolakatuista puulattioista niin kauan, että mun on saatava ne vielä joskus.

(kuva on täältä)
Tykkään paljon modernista sisustuksesta, mutta ehkä eniten modernista, hiukan vanhasta (maalaisromanttisesta) ja tehdasmaisesta yhteensekoitettuna. Tiedättekö sellaisen epätasaisen ja värisen harmaan seinän, ni semmosen haluan. joo. Sit muuten tykkään mustista liitutauluista ja ne isot ikkunat leveillä ikkunalaidoilla on jotain maagista.
En taas tykkää liian minimalistisesta sisustuksesta, se kodittomuus, useimmiten värittömyys, kylmyys ja kolkkous. äää. Mun mielestä sisustuksessa pitää olla jotain kontrastia ja erilaisia yksityiskohtia, pieniä väritäpliä esim. Se oli mun mielipide :)
Tulipas tästä jotenki sekava. Ensin piti tehdä vain noista matkalaukuista, mut tää vähä venähti.

-Kooka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Vapaa sana.